Dålig på att blogga

Usch, jag har inte bloggat på hur länge som helst. Jag gör som alla andra och skyller på semestern. Har precis kommit tillbaka från 4 veckors ledighet, det känns sådär men ändå roligt att träffa alla igen.

Semestern var kanon ialla fall. Den började med en veckas slappande hemma då vi gjorde istort sett nada. Efter ett par dagar var jag självklart rastlös så det blev ett par vändor istan för att fördriva tiden. Vecka 2 åkte vi till Visby, en helt underbar vecka. Vi han med cykling till Lummelunda, shopping, ett par utekvällar och sen finmiddag på Trädgår´n. Det är den bästa restaurangen i Visby och deras takterass är kanonfin att sitta på. Sista dagen i Visby anföll politikerna oss i alla hörn och kanter, är så glad att vi åkte samma dag som de kom för jag hade inte klarat en dag till.

2 dagar efter vår hemkomst åkte vi vidare till Stockholm. Där blev det shopping, shopping och shopping. För att göra Morgan nöjd gick vi även en dag på Skansen. Iofs var det väldigt roligt att gå och titta på alla djuren. Jag vågade mig även in i terrariet där alla ormar var. På vägen ut hade jag sett så många ormar att jag även vågade peta på Skansen kelorm Snoddas. Morgan var väldigt förvånad över mina framsteg eftersom jag oftast annars skriker så fort jag ser en orm på tv eller i en tidning.

Vecka 4 började vädligt lungt, inget solväder så vi tog oss ut till Ikea och handlade lite hyllor som vi har behövt ett bra tag. Äntligen har vi inte böckerna på golvet i sovrummet vilket betyder att man kan röra sig utan att snubbla där inne och det är ju faktiskt en fördel.

I slutet på veckan blev det fullt schema igen. På fredagen åkte vi iväg tillsammans med Morgans pappa till Halmstad för att träffa hans sida av släkten. Vi käkade en himla massa kräftor och tog även ett par nubbar. Det var mycket trevligt även om det blev en kort vistelse. På lördags eftermiddagen var vi tillbaka i Kalmar igen och 1 timme efter hemkomst bar det av på teater med Morgans mammas sida. Vi gick på Lånta fjädrar och den var överraskande bra. Jag hade iofs stora förväntningar redan innan eftersom både Susanne Reuter, Peter Dalle och Robert Gustafsson var med men de gjorde den riktigt bra.

Sista dagen på semestern avslutades med en stor brunch på byttan. Vi har pratat om det hela sommaren men eftersom vi inte har varit hemma har det inte varit så lätt. Brunchen var ialla fall supergod, synd bara att det började ösregna :-)

Det var min semester de :-)

Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som om du har haft en kanon semester juh!! Önskar att jag fått en vecka iallafall, men icke! Nu är det på det igen för allt vad man pallar! Men jag slipper ju köra så himla långt nu, det är ju iaf positivt!

Ha det gott, så ses vi snart hoppas jag! Kramis

2008-07-25 @ 20:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0