Svårt med köpstopp

Åhh, det är verkligen knivigt med köpstopp, höll mig tills igår. Var inne på H&M och hittade en supersnygg grå kavaj. Jag har sett liknande modeller i olika tidningar och vet att det är en kavaj jag kommer använda under hösten så det var et bra köp. Det är verkligen en dålig tid egentligen att ha köpstopp på för det är ju nu alla fina kläder kommer in. Förhoppningsvis kommer det in mer i september och oktober när man väl vill börja använda sin kläder.

Gjorde även ett inköp till hushållet, en röd kobratelefon som var väldigt billig om man jämför med vad de brukar kostar så jag slog till. Fast nu har jag fört över resten av mina pengar till sparkontot, så nu har jag bara pengar till mat. Fattar inte varför jag har väntat med att föra över pengar, skulle gjort det direkt.

 Visst är den snygg! Det är ju inte den klassika med snurra, kände att en knapptelefon kan vara bra att ha så det fick bli den moderna versionen av kobratelefonen.

Bara för att jag har lagt 1000 kr på sånt jag inte skulle ha köpt får jag ha köpstopp en vecka till in på september som straff. Det är bara nyttigt att spara lite pengar. Kläder kommer det ju alltid nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0